SEO

Bereik meer klanten met SEO

standout-reclame-zoekmachine-optimalisatieAls we het hebben over zoekmachines dan hebben we het in Nederland voornamelijk over Google. Niet zo gek, 95 procent van de Nederlandse zoekopdrachten op internet wordt geplaatst bij Google. Er zijn twee manieren om op de juiste momenten getoond te worden binnen Google. Met Google AdWords is het mogelijk om te adverteren in Google. Deze advertenties worden dan boven en naast de normale (ook wel organische genoemd) zoekwoorden geplaatst. Met zoekmachine optimalisatie wordt er gezorgd voor een duurzame concurrentievoorsprong door hoog te staan in de normale zoekresultaten.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Waar Google AdWords vooral op korte termijn zeer effectief is, draait zoekmachine optimalisatie (SEO) veelal om een lange termijn strategie. Deze strategie bestaat in de basis uit drie onderdelen: technische optimalisatie, tekstuele optimalisatie en de populariteit van de website. Hieronder leggen we stap voor stap in het kort uit hoe SEO werkt.

Wil je nu alvast meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Technische zoekmachine optimalisatie

We zullen je niet vervelen met een ingewikkeld technisch verhaal, maar toch leggen we kort uit waarom de techniek van een website belangrijk is bij het uitvoeren van zoekmachine optimalisatie. Zoekmachines moeten goed kunnen lezen waar een website over gaat. Dat lezen gaat op basis van bijvoorbeeld de opbouw van url’s, het gebruik van koppen en paragrafen en de namen van afbeeldingen. Met behulp van onder andere deze technische aspecten wordt de plek in de zoekresultaten van de zoekmachine bepaald.

Tekstuele zoekmachine optimalisatie

Het belangrijkste onderdeel van een website is de tekst. Hiermee wil je klanten informeren en activeren. De teksten zijn ook van groot belang in de zoekmachine. De zoekmachine bepaalt, mede door de teksten, waar de website over gaat. Via deze weg wordt bepaald op welke zoekwoorden de website naar voren komt in de zoekresultaten.

Voordat we met tekstuele zoekmachine optimalisatie starten, voeren we allereerst een zoekwoordanalyse uit. Op welke zoekwoorden wil je dat jouw bedrijf gevonden wordt? Deze vraag staat centraal tijdens de analyse. In de analyse wordt gekeken naar het zoekvolume en de concurrentie op deze woorden. Wordt er bijvoorbeeld meer gezocht op ‘fietsen webwinkel’ of ‘fietsen webshop’? Aan de hand van de analyse worden de teksten geschreven. Zo ziet de zoekmachine welke zoekopdrachten bij je website passen.

Lees meer over de diensten omtrent onze tekstschrijver

Populariteit van de website

Zoekmachines schatten in hoe belangrijk een website is. Dit wordt bepaald aan de hand van de hoeveelheid en kwaliteit van de links naar de website. Daarnaast wordt gekeken of er over een website gepraat wordt in de (social) media. Door een breed netwerk van links aan te leggen (ook wel linkbuilding genoemd) komt een zoekmachine de website vaker tegen op andere websites. De zoekmachines vinden de website hierdoor steeds belangrijker en de website zal daardoor hoger in de zoekmachine resultaten verschijnen.

Wil jij ook hoog in de zoekmachine resultaten staan? Wil je dat (potentiële) klanten na het zoeken van relevante zoekwoorden direct bij jou op de website terecht komen? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Kop koffie?

Wil je eens praten over de mogelijkheden om meer omzet te halen voor jouw bedrijf? Vul je gegevens in en wij nemen vrijblijvend contact met je op.