Zoekmachine optimalisatie voor je website

Wil je een dagje weg, maar heb je geen idee waar naartoe? Of wil je nieuwe schoenen maar weet je niet welke? Wil je het verschil weten tussen een LG tv of een Samsung? Of ben je op zoek naar een hovenier in jouw plaats? Waar zoek jij naar antwoord op deze vragen? Juist, op Google. Zeg nou zelf, kun jij nog leven zonder Google? Ook jouw klanten zoeken naar jouw product of dienst via Google en natuurlijk wil jij met de – voor jou – belangrijkste zoekwoorden op de eerste plek in Google staan.

Goede zoekmachine optimalisatie heeft een lange adem

Want je ziet niet altijd direct resultaat. Met onder andere de juiste zoekwoorden in de juiste teksten op je website vergroten we gestaag de vindbaarheid van jouw bedrijf. Klinkt lastig? Onze experts geven je graag advies over het optimaliseren van je webteksten voor een betere score in Google! Zoekmachine optimalisatie gaat dus over een lange termijnstrategie. In de basis gaat deze strategie over 4 onderdelen:

1. Technische optimalisatie

Simpel gezegd, zoekmachines moeten goed kunnen lezen waar de website over gaat. Dat doen ze op basis van url’s, het gebruik van koppen in je tekst, paragrafen en afbeeldingsnamen.

2. Zoekwoordonderzoek

Een heel belangrijk onderdeel van je website zijn de teksten die je erop plaatst. Je wilt je bezoekers (lees: potentiële klanten) informeren, enthousiasmeren en activeren. Maar hoe bepaal je nu dat je teksten goed genoeg zijn voor Google? En welke zoekwoorden gebruik je dan? Daar helpen we je graag bij!

3. Tekstuele optimalisatie

Door de juiste zoekwoorden te plaatsen in de tekst die naadloos aansluiten bij de informatie die je geeft, krijg je een hogere positie in de zoekmachines. Je tekst sluit namelijk goed aan bij de zoekopdracht van de bezoeker en je geeft dus waardevolle informatie aan de bezoeker.

4. Populariteit van de website

Je kunt je website een handje helpen in populariteit. Door linkbuilding toe te passen, verspreid je de link van je website op relevante platformen.